Veelgestelde vragen


1. Wat zijn de openingstijden van de kassa?
De kassa is open:
maandag 07.40 tot 16.30 uur
dinsdag t/m vrijdag 07.40 tot 22.30 uur
zaterdag 11.30 tot 16.00 uur
zondag 09.00 tot 16.00 uur

2. Wanneer is de schaatsverhuur open?

de schaatsverhuur is altijd open tijden publieksuren behalve het late avonduur van 22.00-23.00 uur

maandag 08.20 tot 16.30 uur
dinsdag en donderdag  08.20 tot 16.30 uur en 19.30-21.30 uur
woensdag en vrijdag  08.20 tot 17.00 en 19.30-21.30 uur
zaterdag 12.00 tot 16.00 uur
zondag 09.30 tot 16.00 uur

schaatsen zijn er vanaf maat 27 tot en met maat 50
kunstschaatsen vanaf 26
dubbele ijzers maat 24-28


3. Waar kan ik terecht voor verloren/gevonden voorwerpen?
Als je iets verloren of vergeten hebt op de ijsbaan, dan kun je het beste zo snel mogelijk langs komen om in de bak met de verloren/gevonden voorwerpen te kijken. Wat komt in de bak met gevonden voorwerpen? Kleding, handschoenen, schaatsbeschermers. Gevonden kostbare voorwerpen, zoals klapschaatsen, portemonnees, mobiele telefoons of sierraden worden bij de kassa bewaard. Bel - alleen voor meer kostbare voorwerpen - met 023-5254000.

4.  Diverse vragen én antwoorden over toegangspassen, abonnementen en online tickets

4.1 Wanneer heb ik een toegangspas nodig?

Indien je een 10-rittenkaart of een abonnement koopt, dan wordt dit op een elektronische toegangspas gezet. Met deze pas kun je door de tourniquets. Dit betekent dat je niet in de rij voor de kassa behoeft te wachten. Als je voor het eerst een toegangspas koopt, dan moet je de pas ophalen bij de kassa. Deze pas blijft bruikbaar voor volgende 10-rittenkaarten en/of abonnementen.

4.2 Wat kost een toegangspas?
Een toegangspas kost € 6,00. Na aanschaf blijft de pas jouw eigendom.

4.3 Ik ben mijn toegangspas kwijt. Wat moet ik doen?
Indien je jouw toegangspas kwijt ben geraakt, kun je bij de kassa voor € 6,00 een duplicaatpas laten aanmaken. Op de duplicaatpas worden de producten die op de verloren pas stonden bijgeschreven.. Mocht je jouw oude kaart terugvinden dan kunt je die bewaren voor het geval je de nieuwe pas kwijtraakt: dan hoef je geen nieuwe te kopen. Aangezien de producten overgeschreven zijn op de nieuwe pas is de oude pas niet meer bruikbaar.

4.4 Hoe weet ik hoeveel ritten ik op mijn toegangspas heb staan?
De kassières kunnen voor u opvragen hoeveel ‘ritten’ er nog op uw pas staan.

4.5 Product op verkeerde pas?
Kom naar de kassa met de betreffende passen. De kassières lossen het probleem voor je op en plaatsen de juiste producten (abonnementen en/of 10-rittenkaarten) op de toegangspas.

4.6 Kan ik meerdere producten hebben op mijn toegangspas?
Ja, dat is mogelijk. Je kunt bijvoorbeeld een 10-rittenkaart en een abonnement op één pas zetten. De producten dienen wel op dezelfde leeftijdscategorie betrekking te hebben. De kaartlezer bij de ingang zal eerst controleren of je een seizoenabonnement hebt. Een rit wordt pas van een 10-rittenkaart wordt pas afgeschreven, als kort na de eerst toegang de pas opnieuw wordt gebruikt. Dit is handig als je met een familielid, kennis of vriend naar de ijsbaan komt.

4.7 Is een toegangspas persoonsgebonden?
Een abonnement is persoonsgebonden, een 10-rittenkaart niet. Een toegangspas met een abonnement is dus persoongebonden.

4.8 Verkeerde product online gekocht?
Dit is geen probleem. Bij de kassa van de IJsbaan kun je de fout laten corrigeren. Eventueel te veel betaalde kosten worden geretourneerd.

4.9 Jeugd en volwassenen verschillende passen?
Jeugd en volwassenen hebben andere passen nodig aangezien er verschillen prijzen gelden voor deze leeftijdscategorieën.

4.10 Mijn web account is geblokkeerd, wat moet ik doen?
Je kunt per e-mail contact opnemen met de kassa: Vermeld de volgende gegevens in de e-mail: voornaam, achternaam, geboortedatum, adres en pasnummer.

4.11 Ik ben het wachtwoord vergeten van mijn web account voor online kaartverkoop
Druk op de button “wachtwoord vergeten” en vul vervolgens uw e-mailadres is. U ontvangt vervolgens een e-mail met informatie over het aanmaken van een nieuw wachtwoord.

4.12 Je hebt al een magneetpas, en nu wil je voor het eerst online een abonnement of tienrittenkaart aanschaffen
Surf naar het tabblad ‘online tickets’ op de website (www.ijsbaanhaarlem.nl/tickets). In de eerste plaats dien je een web account aan te maken. Bij het aanmaken van web account moet je dezelfde gegevens invullen als voor de toegangspas. Druk dan op de button web account aanmaken. De producten die u aanschaft worden automatisch bijgeschreven op uw toegangspas. Je hoeft niet meer langs de kassa, maar kunt direct via de tourniquets de IJsbaan Haarlem op.

4.13 Geen bevestigingsmail van de aanschaf van een tienrittenkaart of abonnement ontvangen?

Ik heb bij de online aanschaf van een 10-rittenkaart, of een abonnement via iDeal betaald, maar geen e-mailbevestiging ontvangen. Deze bevestiging heb je nodig om bij de kassa de toegangspas (met de tienrittenkaart en/of abonnement) op te halen. Dit geldt vanzelfsprekend alleen voor bezoekers die nog niet in bezit zijn van een toegangspas.

Soms belandt de e-mailbevestiging in uw SPAM-box. Controleer jouw SPAM-box. Ook kan het zijn dat je de betaalmodule van de bank te snel gesloten hebt. Hierdoor kon er geen bevestiging vestuurd worden van de aankoop. In dat geval kun je een kopie van het betreffende bankafschrift meenemen naar de kassa. De kassa kan dan je abonnement of 10-rittenkaart met behulp van je geboortedatum opzoeken en de /het aangeschafte product(en), inclusief toegangspas aan je overhandigen.

4.14 Hoe ontvang ik de pas met het abonnement of 10 rittenkaart die ik online heb gekocht?
De toegangspas dien je op te halen bij de kassa. Neem de bevestigingsmail van de aankoop mee. Als je al een toegangspas, hebt worden de producten automatisch bijgeschreven op de bestaande pas. Je hoeft dan ook niet meer lang te gaan bij de kassa.